Українська Православна Церква Київського Патриархату
Сайт релігійної громади Церкви Святого Миколая Запоріжжя

Задумаймося над нашою вірою 

В Ім’я Отця і Сина, і Святого Духа.

Амінь

Христос Рождається!

Ми прийшли на Літургію, Різдвяну Літургію, святкуємо сьогодні Рождество Сина Божого Ісуса Христа. А замість ангельської пісні прославлення Бога чуємо зовсім інший спів: «Всі, що в Христа хрестилися, у Христа зодягнулися». Чи є тут серед вас присутні ті, хто не хрестився в Ісуса Христа Сина Божого? І що це означає – хреститися і зодягнутися в Ісуса Христа? Це, напевне, має значення, щоб від самого народження, коли нас починають приводити в храм, або навіть перший раз, коли нас уже охрестили, ми вже починаємо приміряти Його одіж. Але не той одяг, який від холоду, не той одяг, який надає нам якогось стилю, і додержання якоїсь моди, якогось фасону. Ні. Ця одіж – життя, того життя, яке починається сьогодні у Вифлеємі із народження немовляти.

Кожен християнин є послідовником Ісуса Христа. І наше життя повинне уподібнюватися тій праведності, і повинно уподібнюватися аж до того часу, коли ми також зустрінемо смерть. Але ж смерті не існує, є тільки перехід з одного життя в інше життя. Такий самий перехід, подібний перехід, твориться у тайні народження Сина Божого. Бо Син Божий – Друга Іпостась у Святій Тройці, - бере участь у сотворенні світу. Бере участь у створенні планет, всього Всесвіту. Бере участь у створенні першої людині, і до тої людини – всього живого і неживого, що є на Землі і на інших планетах. І тут втілюється у Людину. Для чого це зроблено?

Ми, християни, повинні задуматися над своєю вірою. Чим вона відрізняється від усіляких язичницьких вір? Для того, щоб в язичництві мати віру, людина може будь-що собі зробити, якогось талісмана, освятити і в це повірити. В християнстві неможливо цього зробити. Бо якщо відкинути Ісуса, Сина Божого, Який народився у Вифлеємі – немає християнської віри! Вона не може існувати. Люди будуть вірити в того Бога, який десь на небі, і не будуть розуміти, яка наша віра.

Ви знаєте, що є багато людей, які і хрестилися, але вони хрестилися для того, щоб бути хрещеними, а не для того, щоб бути християнами. Вони хрестяться, бо одна бабка сказала, що треба похрестити, бо не приймає нехрещених, бо її чари «на нехрещених не діють, тільки на хрещених». Отакий обман вам дається. А повинен бути не обман, а правдива віра. Людина повинна розуміти, у що вона вірить. Хіба ми не чуємо ці слова: «Та яка різниця, Бог один!» Правда? Чуємо ці слова. Бог один. А який Бог – один? Ми можемо так говорити, що і ангели є одні, і люди є одні, але світ цей поставлений так, що він розділений на два полюси – добра і зла. Що творять цих два полюси? Це воля, яка закладена Богом. Не було б волі у людей і Бога, не було б тих полюсів добра і зла. А людині дається розум, Бог наділяє розумом, наділяє вірою, наділяє любов’ю для того, щоб вона жила. Жила щасливо. І кожну мить, де вона здобуває щастя, людина бореться за своє життя. І як вона бореться за своє життя, як вона живе, від того вона залишається щасливою, чи нещасливою.

Що ми можемо сказати про життя, перші кроки, перші подихи цього Дитятка, яке народилося у Вифлеємі? Щасливе воно, чи нещасливе? Як ви думаєте? І в першу чергу, найбільш щаслива Діва Марія, Мати, і Обручник Йосиф. Щасливі пастушки, що побачили у стайні це Дитя. Щасливі і царі, ті маги, вчені, які прийшли і побачили це Дитя. Щасливі? Щасливі.

А чи щасливий Ірод? Правда, нещасливий? А щасливі ті матері, які втратили десять тисяч дітей, чий плач по всій Іудеї був за дітьми? Нещасливі. Так ось, там де є щастя, там завжди є нещастя. Щастя – це гармонія між головою і серцем.

Господь приходить для того, щоб творити кожну людину щасливою. І Він є дороговказ. А пізніше, після тридцяти років, Він уже дає Своїм життям Євангелію таку, яка відповідає Заповідям і Закону Божому. І ми цією Євангелією користуємося і живемо. І через Євангелію, через цю Обіцянку – перехід від одного життя до другого, - ми і стаємо щасливими. Але все одно кожного разу ми чомусь забуваємося і відходимо від добра, і черпаємо зло. І ця боротьба в нашому серці кожного разу твориться.

Ми думаємо про те, що сьогодні прочиталася Євангелія і вона має відношення до сьогоднішнього дня. Ми святкуємо тільки один день Різдва. Але це Різдво і все те, що в Євангелії нам дається, тривало всього два роки. Тобто, два роки тих подій ми святкуємо один день. І якщо діти побачать пастушків, Дитятко, царів, побачать цей вертеп, то вони зрозуміють, що це сьогоднішнє Різдво. А ще якщо їм дозволять колядувати десять днів, то вони будуть розуміти, що тих десять днів і є Різдво.

І не в день, коли Ісус народився, а майже за два роки прийшли волхви, щоб вклонитись Дитятку. І не зразу Ірод хотів вбити Дитятко, ні, не зразу, а пройшов певний час. Але все те, що відбувалося при народженні Ісуса, було неприроднім. Тому що появилася зірка, зірка, якої ніколи не було. І ті мудреці, які слідкували за зорями, можна сказати – сьогоднішні астрономи, - побачили, що щось не те діється, і вирушили в дорогу туди, де їм ця зірка покаже.

Але при народженні Ісуса ангели співали: «Слава во вишніх Богу, на Землі – мир, в людях – благовоління». Блага воля в людях. Блага воля Бога вселяється у людей і Син Божий приходить у цю маленьку дитину і народжується. Ця тайна є великою для всього світу. І сьогодні весь світ цю тайну сприймає.

Але віра у кожного є різна. Одні люди від віри відходять, другі приходять. І багато людей, які з нами живуть і спілкуються – ой, скільки разів вони віру міняли! Так, як свою думку. Бо віра їхня не в серці, а отам десь крутиться. Але проходить певний час і ця віра потрапляє в серце. І вона тільки у цьому нашому серці зміцнюється, тому що у серці знаходиться любов. А віра без любові нічого не вартує. І тому недаремно апостол говорить, що віра без добрих справ – мертва. Або можна сказати, без любові наша віра нічого не вартує.

Тому то і сьогодні через ті колядки, які ми співаємо, колядуємо, ми закладаємо любов в серця. Сьогодні до вас додому приходять діти колядувати – пускайте і не жалійте їм нічого, бо це проявляється любов. Сьогодні відкиньмо всі непорозуміння, а живімо тою Любов’ю, що Господь полюбив цей світ, так, що Сина Свого віддав, щоб спасти цей світ і кожного з нас, від маленького, до великого.

Амінь.

Христос Рождається.

Розклад Богослужінь

Ранкові

Будні - 8:00
Неділя - 8:00 і 10:00
Свята - 9:00

Вечірні

Щодня - 17:00


Сайт релігійної громади Церкви Святого Миколая

Запоріжжя, проспект Ювілейний, 1

Тел:   067 74-21-622

  Написати листа